h
London Office
Quick Contact
Image Alt

הכר את המומחה איציק ליבסטר שותף מחלקת מיסוי ישראלי ובינלאומי

הכר את המומחה איציק ליבסטר שותף מחלקת מיסוי ישראלי ובינלאומי

שותף משנת 2014
התמחויות: מיסוי ישראלי, מס שבח, תכנון מענקי פרישה

איך הכול התחיל?

בהסתכלות לאחור מצחיק לראות איך כאיש צעיר התגלגלתי למקצוע ראיית החשבון שאני כה אוהב. אני מגיע מרקע חרדי ולמדני, עד גיל 20 למדתי בישיבה מידי יום, בשלב מסוים החלטתי להתגייס לצבא ומשם הדרך לאוניברסיטת בר אילן הייתה אמנם מאתגרת אבל בטוחה. אני זוכר את הלבטים של איזה מקצוע ללמוד ואת השמחה הרבה שהרגשתי כשגיליתי שלימודי החשבונאות ובפרט תחום המיסים הזכירו לי במקצת את פלפולי הגמרא שלמדתי כל חיי, באופן מסוים הדמיון הזה מלווה אותי עד היום. אמנם התחלתי את דרכי המקצועית במחלקת ביקורת אך מהר מאוד הבנתי שמיסוי הרבה יותר קוסם לי, תחום עתיר מורכבות דקויות ושינויים שגורם לי בכל יום ללמוד משהו חדש, להבין דבר מתוך דבר ולתת פתרונות חכמים ללקוחות שלי.

מה גורם לי לקום בבוקר?

אני עובד במשרד אבולעפיה מעל 20 שנה, חלק מהכוח של מקצוע ראיית החשבון ומיסוי בפרט הוא היכולת לעזור לאנשים, אני פוגש לקוחות בכל מיני מצבים מסובכים מול רשויות המס בארץ ובחו"ל ומצליח לתת להם מענה שלם ופתרונות אמתיים. היכולת הזו לסייע ללקוח בתוך סבך החוקים היא הדבר הכי נפלא במקצוע, אני עוזר ממש באונליין ללקוח והתגמול הוא מידי!. יש תחושה נפלאה של שמחה כשאני משוחח עם לקוח מודאג ושומע בקולו את ההקלה והרוגע שהוא חש כשהצלחתי לחסוך לו תשלומים והרבה כאב ראש מול הבירוקרטיה והפקידות של רשויות המס, שלעיתים יכולה להיות מאוד אטומה. וזה מבחינתי הגורם המניע שלי לקום לעוד בוקר של עשייה.

חשוב לי שיידעו…

כפי שציינתי תחום המיסים הוא עצום, אבל היות ואנחנו משרד ייחודי שנותן מענה ללקוחות רבים שיש להם אזרחות כפולה או פעילות בשווקים בחו"ל חשוב לי לציין שני נושאים בפרט:

פדיון מענק פרישה- יכול לגרום לתאונת מס שההשלכות שלה על הלקוח הוא אסון כלכלי!. בעלי אזרחות כפולה שעומדים בפני רצון לפדות את המענק שלהם בכלל לא מודעים לכפל המס שהם חייבים, לרוב הם יתייעצו עם המעסיק שלהם שלא מבין דבר במיסוי בינלאומי וייתן להם עצה גרועה שעלולה להקטין את גובה מענק הפרישה שלהם ב- 25%. חבות המס הזו תופסת אותם בדרך כלל בדיוק כשהם רוצים להשתמש בכסף הזה למשהו משמעותי בחיים שלהם כמו מימון חתונה לאחד הילדים, או תכנון של טיול נחשק שהם מצפים לו לקראת סיום שנות העבודה. כשאני פוגש אותם לאחר שפדו את הכסף, לצערי אין ביכולתי לסייע להם כפי שהייתי רוצה – אני ממש רואה את החלומות שלהם מושלכים לפח! אבל… אם הם היו פונים אלינו טרם פדיון מענק הפרישה, היינו מצליחים באמצעות תכנון מס ופריסה של תשלומים, לחסוך לגמרי את תאונת המס הזו- מדובר במצטבר בסכומים מאוד משמעותיים.

יש לי מקרה של לקוח בעל אזרחות כפולה ישראלית ואמריקאית, שעמד בפני פדיון מענק הפרישה שלו מעבודה. המעסיק שלו נתן לו ייעוץ שעדיף שייקח את הפדיון כהכנסה פטורה, כדי להימנע מתשלום מס הכנסה בישראל. חשוב להבין שזה מה שרוב המעסיקים בישראל ימליצו, פשוט כי הם לא מודעים לכפל המס שקיים לאנשים בעלי אזרחות כפולה. ולכאורה זה אפילו הגיוני, היות וכל אדם שפורש זכאי לפטור על כל שנת עבודה בסך של בערך 12,000 ₪, לכן אם אותו אדם עבד כ- 20 שנה הוא זכאי לפטור של – ₪ 240,000. אבל, וזה אבל גדול אם הוא חייב על הכנסת הפדיון שלו בחו"ל הוא ישלם מס עד ל- 25% מסך מענק הפרישה , מדובר בסכומים משמעותיים בהחלט. ויש גם השלכה נוספת והיא שברגע שהלקוח החליט לממש את הפטור ממס על פדיון הפרישה, אותו פטור מתקזז על חשבון הפטור של הפנסיה. החוק אומר שכל 1 ₪ שפטור על פיצויים שווה 1.35 ₪ פטור בפנסיה. מה שאומר שאותו לקוח מפסיד פעמיים: הפטור על פדיון מענק הפרישה לא מעניק לו פטור מחבות מס בחו"ל שאותה יצטרך לשלם ומצמצם לו באופן ניכר את אחוזי הפטור ממס שהיו יכולים להיצבר לו לטובת הפנסיה.

המזל הגדול של אותו לקוח הוא, שהוא לא שעה לעצת המעסיק שלו והגיע אלינו לייעוץ. בזכות תכנון מס נכון הצלחנו לחסוך לו כ– 30,000 ₪ על מענק הפרישה ועוד כ- 5,000 ₪ לשנה עבור הפנסיה עד לסוף חייו, זה מצטבר לסכום עצום של עשרות אלפי שקלים והרבה מכך. חשוב לי לציין שאנחנו מטפלים בעשרות מקרים כאלו בשנה, אלו תיקים משמעותיים שאני יודע באופן וודאי שאני יצליח לחסוך ללקוח שלנו אלפי ₪.

לכן מאוד חשוב לי להדגיש, שכירים בעלי אזרחות כפולה אם אתם עומדים בפני פרישה או אם יש לכם קצבאות, קרנות השתלמות, פיצויי מנהלים פנו למומחה מס לפני הפדיון. תכנון פרישה זאת עבודה דינאמית ופרטנית שצריכה להיבחן לגופו של עניין, בכל מקרה להבין את היקף ההשלכות על הלקוח ולראות את טובתו לאורך זמן. באופן אישי אני יכול לומר שמבחינה מקצועית תכנון פרישה היא עבודה מאוד מאתגרת, היות וזה מצריך מאתנו לחשוב מחוץ לקופסה ולחפש כל הזמן פתרונות יצירתיים ללקוחות שלנו גם בגלל שהפתרונות בנושא זה, הם לא סטנדרט קבוע וגם משום שלא פעם יש שינויים באמנות ובחוקי המס כתוצאה מחילופי שלטון של המדינות.

ומה עוד?

פטור ממס ל 10 שנים – נושא נוסף שאני נתקל בו לא מעט הוא הפטור ממיסוי שניתן לעולים חדשים בטווח של 10 שנים, זאת הקלת מס משמעותית והטבה נפלאה אבל גם פה חשוב להבין ולקרוא את האותיות הקטנות של החוק. עולים רבים פונים אלי מופתעים, אחרי שקיבלו מכתבי התראה ממס הכנסה לחבות מס בישראל ובטוחים שמדובר בטעות. לכן חשוב לי להתריע, ההטבה הזו תקפה רק עבור עולים חדשים בטווח ה- 10 שנים, שמקור ההכנסה שלהם הוא מתן שירותים שניתנים בפועל בחו"ל. כלומר אם אותו עולה מעניק שירותי ייעוץ או כל שירות אחר בישראל או מפעיל עסק בישראל, עליו להגיע להתייעץ עם מומחה באופן מידי- היות וחלה עליו חבות מס, למס הכנסה וביטוח לאומי. גם זה מקרה קלאסי שמתחיל בהנחה שגויה ועלול להתגלגל לקנסות וחובות. ואני מאוד גאה שאני והצוות שלי מצליחים באמצעות תכנוני מס חכמים, לחסוך לאותם לקוחות כפלי מס, קנסות ותשלומים מיותרים.

עוד 5 שנים…

אינני נביא, אבל אני צופה שתחום המיסוי ובפרט המיסוי הבינלאומי ימשיך להיות קרקע פורייה, אני רואה סביבי כיצד השווקים הגלובליים ממשיכים להתפתח באופן מתמיד, חדשנות ויזמות שמגיעות למקומות גיאוגרפיים חדשים דורשות גם פתרונות מיסוי מבריקים וגם את היכולת לראות ולהבין אספקטים רבים לרבות בנפש האדם ושאיפותיו.

משפט לסיום

אני מודה על הזכות לעזור ולסייע ללקוחותינו היקרים, מפציר בכם לפנות אלינו בכל בעיה ובפרט בנושאים שהזכרתי. ואסיים בברכת ימים שקטים וחג שבועות שמח בשמי ובשם צוות המשרד, מי ייתן ונקצור בשמחה את פירות עמלנו!.

לרשותכם תמיד
איציק ליבסטר | שותף מחלקת מיסוי ישראלי ובינלאומי

Call Now Button