h
London Office
Quick Contact
Image Alt

הכר את המומחה חיה ויספיש, שותפה מחלקת הנהלת חשבונות

הכר את המומחה חיה ויספיש, שותפה מחלקת הנהלת חשבונות

שותפה משנת: 2014
ניסיון של: 38 שנים

ספרי לנו קצת איך הגעת לתחום העיסוק שלך?

אני אוהבת מספרים מאז שאני זוכרת את עצמי, בעיות מתמטיות היו שעשוע מרכזי בילדותי. שלא כמו היום פעם לא היו את כל משחקי המחשב המשוכללים שמעסיקים את הילדים של ימנו, וזה הצריך מהילדים למצוא אתגרים ועיסוקים. העיסוק החביב עלי היה מספרים ובאופן טבעי המשכתי עם האהבה הזו גם לחיי המקצועיים. העבודה הראשונה שלי הייתה עם מייסד המשרד רו"ח שלמה אבולעפיה ז"ל שלימד אותי את רזי מקצוע הנהלת החשבונות שאני שמחה וגאה לעבוד בו עד היום.

מה הופך את המקצוע למרתק בעינייך?

הדבר המשמעותי ביותר מבחינתי הוא לדעת לקחת את המספרים קדימה ולהבין את המשמעות המשתקפת מהם. למעשה התפקיד שלנו כמנהלי חשבונות מאוד חשוב, אנחנו צריכים לעזור ללקוח ללמוד מתוך המספרים את מצב העסק ולגבש יחד אתו מהי ההחלטה הבאה למימוש צמיחתו. היתרון האדיר של מחלקת הנהלת חשבונות הוא היכולת לתת משוב בזמן אמת ולא להמתין לדוח השנתי, המספרים השוטפים משקפים את המציאות כל הזמן ולכן חשוב שיהיה גורם מקצועי שילווה את העסק ידע לקרוא אותם ולהוציא מהם את המידע הרלוונטי.

ספרי לנו על החלטה עסקית חשובה שעשית

יש לי למעלה מ- 30 שנות ניסיון בתחום ובשלב מאוד מוקדם בקריירה שלי הפנמתי שהידע המקצועי הוא רק חלק מהמשוואה לטובת הלקוח, לכן הכרחי בנוסף אליו להעניק שירות מצוין נגיש וזמין. היום ההבנה הזו בעיקר משתקפת בשילוב אמצעים טכנולוגיים בעבודתנו, העולם מתקדם וחשוב לנו לתת שירות מקצועי ונגיש יחדיו, לכן אנחנו עובדים באופן מתמיד על חידושים טכנולוגיים שיקלו על שליחת החומר ויצירת ערוצי תקשרות נוספים לטובת הלקוחות שלנו. רק לאחרונה התקשרנו עם חברה שמאפשרת לשלוח מסמכים דרך הסלולרי המסמך מגיע לתיקייה ייעודים ומאפשרת גם לספקים של הלקוח לשלוח את החשבוניות לאותה תיקיה זה כמובן חוסך המון טרחה וכאב ראש מצד הלקוח ומסייע לעבודתנו המשותפת.

איך נראה יום עבודה שגרתי שלך?

אני מתחילה את הבוקר במתן מענה לצוות העובדים המסור שלי לגבי שאלות וסוגיות שונות, אח"כ אני מסתכלת על תמונת המצב בעבודה כלומר: ניהול העבודה מול הדיווח לרשויות , בקשות שונות של לקוחות, התאמות של תיקי החברות וכדומה. צריך לזכור שהרשויות מציבות דד ליין קבוע לדיווחי המחלקה וזה כמובן מייצר שגרת עבודה שדורשת מאתנו להיות עם יד על הדופק ולדאוג שהלקוח ואנחנו עומדים בזמנים, בנוסף השנה הייתה לנו שנה מאתגרת במיוחד היות והקורונה הביאה עמה שלל עדכונים מצד הרשויות וזה דרש ממני ומהצוות לעבוד באופן אינטנסיבי מהרגיל, מענקים, מענקי עובדים, חל"ת, כמעט בכל יום יצא עדכון חדש שדרש מאתנו התאמות.

למרות ניסיון העתיר שנים שלי אני מוכרחה לציין שכל בוקר אני מתמודדת עם אתגר חדש, אני מופתעת לגלות שכל יום מביא עימו עוד סוגיות חשבונאיות וסוגיות מיסוי חדשות שדורשות חשיבה יצירתית לפתרון הבעיה. זאת כנראה הסיבה המרכזית שאני לא מרגישה שובע מהמקצוע – וזאת כמובן חלק מהסיבות שאני אוהבת את מה שאני עושה.

האם יש הנחה מוטעית בתחום הנה"ח שחוזרת על עצמה
מצד בעלי עסקים וחשוב שהם יהיו מודעים לה?

2 נקודות חשובות שאני מוצאת את עצמי מסבירה שוב ושוב ללקוחות.
עבודה מהבית – לקוחות רבים עובדים בזמנים אלו מהבית, חשוב מאוד לדעת שהוצאות השכירות היחסיות של הבית לא מוכרות מצד רשויות המס, אפילו אם שוכרים משרד בדירת מגורים זה לא נחשב כהוצאה מוכרת לצורכי מס, אלא אם למשכיר יש פטור מניכוי במקור, ואז זה יכול להחשבה להוצאה מוכרת.
העסקת עובדים זרים – חשוב לדעת שהעסקה של עובדים זרים מחייבת תשלום נוסף לרשויות המס שנקרא היטל עובדים זרים. הסכום המצטבר של ההיטל הזה מסתכם לסכום משמעותי! לכן טרם העסקת עובד זר יש לשקול את הכדאיות העסקתו לעומת עובד שהוא תושב ישראל.

תארי רגע של סיפוק מהמקצוע

הרגעים הכי יפים מבחינתי מתגלמים בתחושת ההישג שהצלחתי לחסוך ללקוחות שלנו כספים או להשיב להם כספים שהרשויות גבו מהם באופן לא תקין. אני מתקשרת בשמחה ללקוח ומבשרת לו שהשבנו את כספו. בשנה האחרונה היו הרבה רגעים מרגשים, לקוחות שאנחנו מלווים שנים לפתע התמודדו עם זעזוע כלכלי עצום ולרבים מהם הצלחנו לסייע בקבלת מענקי סיוע ומענקי עובדים, אפילו אם הרשויות תחילה סרבו לבקשתם. אני בהחלט רואה את התפקיד שלנו כשומר הסף של שמונע חשיפה מיותרת של הלקוח שלנו מול הרשויות או העובדים שלו לסיכונים מיותרים.

מה היתרון של הנה"ח חיצונית לחברה?

נהוג לומר שהנהלת חשבונות חיצונית לחברה טובה עד לגודל מסוים של עסק, בעיקר לעסקים בינוניים. אבל למעשה השירות שאנחנו מעניקים לעסק הוא הרבה יותר רחב ומשמעותי, היכולת שלנו לראות את העסק מול העיניים לייעץ ללקוח ולעשות סיעור מוחות מול אנשי הצוות במחלקה ואנשי הצוות במחלקות ביקורת ומיסוי נותן לנו אפשרות לתת מענה ופתרונות חכמים במגוון רחב של סוגיות שכל הזמן צצות במיוחד לחשבות שכר, דיווחים, הוצאות ועוד.
חשוב לציין שגם לעסק שמעסיק רו"ח/ חשב פנימי מומלץ להעביר את הכנת המשכורות לגורם חיצוני – היות ומדובר בתהליך מורכב שדורש עדכון שוטף בדיני העבודה הרבים. לכן אני ממליצה לכל עסק להתייעץ אתנו על בסיס קבוע אחת לתקופה קבועה כדי לעמוד אחר השינויים הרבים בתחום. לא פעם אני מגלה טעויות שלקוחות עושים בתמימות או מחוסר ידע ואז אנחנו מנסים בדיעבד לסייע להם למזער את הנזק מול העובד או מול הרשויות , תכנון מקדים והתייעצות על בסיס קבוע, בהחלט יכולים למנוע את כל מיני סיבוכים כאלו שיש להם נטייה להתפתח ככדור שלג.

לסיום, מה המוטו שלך בחיים/ שאיפה /חלום שאת עוד רוצה להגשים?

יש דיבור שבעשור הקרוב שמקצוע הנהלת החשבונות יעלם מהעולם – כי הטכנולוגיה תחליף את הכוח האנושי, אבל מהיכרות רבת שנים אני לא רואה את זה באמת קורה.
NBS_8234
אמנם התוכנות יוכלו להקל על העבודה אבל בהכרח לא יוכלו להחליף את המוח האנליטי ואת היכולת לראות את התמונה המשתקפת מתוך המספרים. לכן מאוד חשוב לי להכשיר את הדור הבא שיעסוק במקצוע. לתת להם את ההכשרה לעיין באופן מקצועי במצב העסק ולסייע ללקוחות. זאת גם הסיבה שכמעט כל העובדים שלנו במחלקה הם גם יועצי מס ובזכות ההכשרה הזו והלימוד שאני מעניקה להם, יש להם את היכולת להתבונן בעין מקצועית לשלב בין תחומים ולתת ללקוחות שלנו את השירות המקסימאלי. לכן בכל סוגיה אני מזמינה אתכם לשתף ולהתייעץ עמנו תנו לנו לסייע לכם לפתור את הבעיות שעמם אתם מתמודדים.

לרשותכם תמיד
חיה ויספיש | שותפה מחלקת הנהלת חשבונות וחשבות שכר

Call Now Button